joi, 10 martie 2011

Ficat de vitel cu sos de ceapa, vin de Porto si balsamico


Incredibil, dar adevarat: am facut si mancat prima data in viata ficat de vitel ☺. Pana acum eram de parere ca-mi place numai cel de pasare. Mi-a placut foarte mult cel de vitel, e foarte fin, iar sosul mi s-a parut ceva de vis. Ca garnitura recomand un piure (din ce vreti) si salata.

Pentru 2 persoane
4 felii de ficat de vitel, de 70-80 g bucata
2 cepe rosii taiate pestisor sau grosier
2 ramurele de cimbru
1 lingura suc de agave
2 linguri aceto balsamico
3 linguri vin rosu sec
6 linguri vin de Porto
1 lingura unt cu plante, foarte rece
sare, piper
faina conforma (eu am folosit de naut)
4 linguri ulei (eu am folosit de masline)

2 linguri de ulei se infierbanta, la foc mediu, intr-o tigaie. Feliile de ficat se dau prin faina, se scutura (ca sa nu ramana pe ele decat un strat subtire de faina) si se prajesc pe ambele parti scurt. Se pipereaza si se pun pe-o farfurie, care se da la cuptorul preincalzit la 60-70°C. Se pune restul de ulei in tigaie, cand e infierbantat, se pune ceapa. Dupa vreun minut se adauga siropul de agave si cimbrul, se amesteca bine, apoi se stinge cu aceto balsamico. Focul se da la mic si se asteapta pana se formeaza un sos vascos. Se adauga vinul si vinul de porto, se sareaza si pipereaza, se lasa un pic la redus, apoi se pun inapoi in tigaie feliile de ficat, un minut, doua (se intorc cel putin o data pe partea cealalta). Se stinge focul, se scoate cimbrisorul , se adauga untul si se amesteca bine cu sosul. Pe farfurii se pun cate doua felii de ficat care se napeaza cu sos.

2 comentarii:

  1. Arata foarte misto si reteta suna bestial! Sa-i mai dau si eu o sansa ficatului de vitel. Mereu simt ceva ...gust care cred ca n-ar trebui sa fie acolo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hm, eu l-am simtit la gust cam ca cel de pasare, numai mai fin si suav. Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...