marți, 18 ianuarie 2011

Tocanita din piept de curcan: un fel de "pollo" alla cacciatora à la kalua


Pollo alla cacciatora, cred ca exista sute de retete diferite pentru mancarea asta. Una de la mama ei o gasiti aici, pe Giallo zafferano. Apropo, site-ul astami se pare tare bun, mai ales pentru mancaruri italienesti ca la mama acasa. Nu va speriati ca-i pe italiana daca nu sunteti vorbitori ai acestei limbi, nici eu n-o stiu, dar inteleg totusi ce se spune. Multe retete au si un film scurt care-i usor de inteles.
In fine, eu am facut cu ce-am avut prin casa avand grija sa fie si de faza I-a montignac si-a iesit o bunatate.

Pentru 4 portii
carne de pasare, cu oase sau fara, eu am folosit piept de curcan, cam 600 g (daca are si oase carnea, poate fi pana la 1 kg)
2 cepe
3 catei usturoi
3 ardei grasi sau kapia, daca se poate rosii (eu am folosit kapia)
200-300 ml vin rosu sec
1 conserva rosii decojite in suc propriu
1 ramura rozmarin
1 fir cu mai multe frunze de salvie
3 linguri capere (puteti pune si mai putin, noua ne plac mult, de-aia pun mult ☺)
5-6 fileuri de ansoa (de la borcan)
masline (cate vreti) negre sau verzi (eu am folosit unele verzi, imense, umplute cu cranberries)
sare, piper
1 lingura ulei (eu am folosit de masline)
patrunjel verde

 Carnea se taie in bucati marisoare. Se toaca marunt ceapa si usturoiul si se calesc intr-o tigaie mare si inalta, in lingura de ulei, la foc mediu. Se dau apoi pe marginea tigaii, se da focul la mare si se prajesc bucatile de carne pe toate partile pana cand prind o culoare frumoasa. Ardeii se taie in bucatele mici si se pun in tigaie cand carnea arata bine. Se da focul la mediu. Dupa ce s-au prajit si ardeii vreo doua minute, se adauga rosiile cu tot cu suc, apoi vinul. Cand incepe sa fiarba sosul, se da focul la mic si se adauga celelalte ingrediente inafara de patrunjel. Se pune capacul pe tigaie si se lasa pe foc cam 30 minute. In ultimele 10 minute am miscat putin capacul, astfel incat sa iasa putin abur (dar numai putin!). Se serveste presarat cu patrunjel verde.
Noi am mancat tocanita cu piure de naut si muraturi si am baut un pahar de vin rosu sec la ea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...