duminică, 9 ianuarie 2011

Supa de patrunjel radacina si verde


O supa foarte simplu de facut, dar cu un gust neasteptat de bun. In reteta originala nu era spanacul, eu l-am adaugat pentru ca n-am fost multumita de culoarea obtinuta la partea verde, in plus mi s-a parut ca asa a iesit si mai buna la gust.
Daca va miscati repede cu partea verde, veti pastra si spuma care se formeaza la suprafata ei.
La ea se pot servi creveti sau scoici prajite pe o tepusa de-a lungul farfuriei.

Pentru 6 - 8 portii
400 g patrunjel radacina
100 g pastarnac (daca n-aveti, puneti 500 g patrunjel, nu-i bai)
3 esalote mai mari (sau o ceapa mare)
2 catei usturoi
90 g unt
150 ml vin alb sec
750 ml supa clara de carne (cumparata sau facuta de voi, eu am pus de vita facuta de mine)
450 ml frisca lichida neindulcita
1 legatura patrunjel verde
300g spanac (am folosit congelat)
sare

Patrunjelul radacina si pastarnacul se curata si taie in felii. Esalotele se curata si toaca marunt. Intr-o oala mare se infierbanta untul (atentie! n-are voie sa prinda culoare) si se calesc esalotele si patrunjelul plus pastarnacul (tot fara sa prinda culoare). Se stinge cu vinul si supa clara, se adauga usturoiul pisat sau dat pe razatoare. Se lasa la fiert, la foc mic, cam 20 minute. La sfarsit se adauga frisca lichida si se potriveste de gust cu sare.
Se face piure cu blenderul. Ceva mai mult de jumatate se imparte in farfuriile sau cestile de supa preincalzite. In restul de supa se pune patrunjelul verde si spanacul spalat si tocat si iar se face piure cu blenderul. Se pune cu atentie pe supa alba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...