duminică, 12 decembrie 2010

Ragu condimentat de mere: sos cu bucatele de mere


Sos de mere, termenul asta suna prea ordinar pentru bucataria mai inalta, deci bucatarii ii tot pun altfel de nume (alt pret poti cere in restaurant pe un ragu de mere decat pe un sos de mere ☺)...
In orice caz, asta e cel mai bun pe care l-am gustat vreodata, l-am facut pentru a fi mancat cu orez cu lapte. In plus mi se pare ca se potriveste foarte bine anotimpului de iarna si perioadei Craciunului. Ma gandesc ca foarte bun iese si numai cu niste condiment pentru turta dulce, atunci se lasa deoparte toate condimentele din reteta.

4 mere
maduva de la 1 baton de vanilie (eu am pus la sfarsit extract de vanilie)
30 g fructoza (50 g zahar)
500 ml suc de mere
1 rulou scortisoara
2 stele de anis
3 boabe de piment (pimento, allspice)
2 cl Calvados (sau grappa sau vreun lichior care vi se pare ca se potriveste, Amaretto ar da un gust usor de martipan, de ex.)
1 g pudra de roscove (1 lingura amidon) sau se lasa deoparte, in cazul asta sosul va ramane lichid

Intr-o cratita se caramelizeaza fructoza (zaharul) si apoi se stinge cu sucul de mere. Atentie, poate sa stropeasca! Caramelul se intaraste la inceput, dar se dizolva dupa aceea. Se adauga condimentele si se lasa pe foc pana se reduce la jumatate (asta ia ceva timp).
Intre timp se curata merele de coaja, de casuta si se taie in cubulete.
Reductia se trece printr-o strecuratoare (sau scoateti condimentele cu o furculita din ea), apoi se pune iar pe foc. Se adauga merele, se lasa sa traga un singur clocot (altfel devin prea moi), se adauga alcoolul si pudra de roscove, se amesteca si se da la rece (in reteta scrie sa se raceasca imediat pe bain Marie, eu n-am facut asta si nu mi s-au inmuiat merele).
E aromat si foarte bun.

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...