duminică, 28 martie 2010

Carantica, mamaliga de naut la cuptor



Mamaliga de naut la cuptor? Hm, nici nu stiu de fapt cum sa descriu mancarea asta.
Este ceva traditional algerian, din regiunea Oran/Wahran si este una dintre fast foodurile cele mai raspandite (McDonald's nu exista in Algeria). Original se mananca presarata cu harissa si chimion in cruce, pusa in paine.
Eu am mancat-o pe post de garnitura, si la tocanita de miel, si la ciuperci umplute pe sos (voi posta si reteta asta), s-a potrivit de minune. E ceva ce intra in patrimoniul meu culinar, sigur nu am facut-o ultima data!

250 g faina de naut
50-60 ml ulei
1/2 lingurita sare
2 oua
200 ml lapte
750 ml apa

Se amesteca bine toate ingredientele (cu telul, mixerul sau in blender). Se umezeste bine o hartie de copt, apoi se aseaza intr-o forma termorezistenta. Se toarna aluatul, care este lichid, in forma si se da la cuptorul preincalzit (180°C) cam o ora, poate ceva mai mult (eu am tot scociorat in mijloc sa vad daca mai este lichida).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...