sâmbătă, 27 februarie 2010

Spanac oriental

Daca tot m-am pus pe scris, scriu, nu gluma, nu ma opresc la un post.
Saptamana asta am facut si mancarea asta. Fiica-mii tare-i place spanacul, in orice forma. De obicei il fac normal, cu ceapa, usturoi si niste smantana, si-l mancam cu ochiuri. Apropo, nemtii mai pun si cartofi fierti pe farfurie la mancarea asta, ceea ce mie mi se pare un sacrilegiu.
Am zis sa mai schim placa si-am gasit o reteta interesanta pe un site nemtesc, am mai invartit-o eu si mi-a placut ce-a iesit, o sa repet figura.

Spanac oriental

1 kg spanac proaspat sau 800 g spanac congelat
2 cepe
ghimbir, cat o nuca
2 catei usturoi
2 linguri unt sau ulei
boia iute de ardei sau fulgi de ardei iute (facultativ si cantitativ dupa cum ii place fiecaruia)
1 lingurita chimion in cruce, macinat
1 lingurita curcuma (turmeric)
1 lingurita coriandru, macinat
125 ml frisca lichida neindulcita sau lapte
sare

Spanacul proaspat se curata, spala si usuca cat de cat de apa (cine are storcator de salata il poate folosi). Cel congelat se decongeleaza si se stoarce prin apasare. Ceapa se taie pestisor, usturoiul se toaca marunt, iar ghimbirul se da pe razatoarea fina.
Se infierbanta untul sau uleiul si se pune ceapa la prajit, la foc mediu, in el. Se adauga usturoiul si ghimbirul, se prajesc vreo jumatate de minut, apoi se adauga toate condimentele, se da focul la mare si se prajesc un minut. Se adauga spanacul, in portii. Cand este totul in tigaie, se sareaza bine, se pune capacul pe tigaie si se lasa la foc mediu un sfert de ora. Daca mai contine foarte multa apa dupa timpul asta, mai tineti-l ceva pe aragaz, fara capac. La sfarsit se adauga frisca sau laptele, se amesteca si gata.
Eu ajunsesem la stadiul de gata si m-am gandit "si cu ce-l mancam?" Ochiuri mi s-a parut ca nu se potrivesc, de fiert orez nu mai era timp, mi-am adus aminte ca mai am in dulap niste paste de cartofi dulci, pe alea le-am folosit. S-ar potrivi si cu glass noodles din fasole mungo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...